Byens ældste pensionistklub

Rejse- og turprogram 2019

Dagny-Klubbens Rejseafdeling arrangerer årligt en del rejser og endagsture.

Turene har en varighed fra en halv dag til 8 dage, og næsten alle er med bus.

Vi tilstræber, at turene er tilrettelagt således, at alle vores deltagere som skal være selvhjulpne, kan følge med uden alt for store anstrengelser.

Du kan læse mere om turene på hjemmesiden, eller du kan rekvirere et udførligt rejseprogram på Dagny-Klubbens træffested.

Tur 10 - Tirsdagsmarked i Stege

Oplev Tirsdagsmarkedet i Stege samme med Dagny Klubben. Tur 10 - Tirsdag den 16. juli 2019 Afgang fra Kl. 10.40 Sct. Jørgens Park Kl. 10.55 Skyttemarksvej, GHR Vi kører til Bogø og får en dejlig frokostbuffet inkl. 1 genstand i Café Stalden. Derefter kører vi over Askeby, Store Damme, Ny Æbelnæs, Neble, Bissinge, Tøvelde, Keldbylille...Læs mere

Tur 11 - Sejltur med M/S Friheden til Karrebæksminde

Oplev en sejltur til Karrebæksminde sammen med Dagny Klubben. Tur 11 - Lørdag den 27. juli 2019 Vi mødes ved M/S Friheden på Kanalvej kl. 10.15 med afsejling kl. 10.30. Vi sejler via Gavnø Slot til Karrebæksminde, og går over broen til Ditlevsens Fiskehus, hvor vi får serveret 1 stk. smørrebrød med røget ål og 1 stk. med fiskefilet in...Læs mere

Tur 12 - Danmark - Århus, Grenå og Ebeltoft

Oplev Århus, Grenå og Ebeltoft på en 3 dages busrejse til Jylland med Dagny Klubben. Tur 12 - Mandag den 5. – onsdag den 7. august 2019 Dag 1 Afgang fra Kl. 08.30 Sct. Jørgens Park Kl. 08.45 GHR. Vi kører til Odden og tager færgen til Århus, hvor vi ankommer ved middagstid. Vi bliver sat af i Den Gamle By, hvor vi spiser de af Ørslev m...Læs mere

Tur 13 - Jægerspris Slot

Oplev Jægerspris Slot med Dagn Klubben. Tur 13 - Tirsdag den 27. august 2019 Afgang fra Kl. 08.30 Sct. Jørgens Park Kl. 08.45 Skyttemarksvej, GHR Der køres direkte til Jægerspris Slot, hvor vi bliver vist rundt i de smukke stuer og får fortalt om slottets historie. Vi hører også om Frederik VII og Grevinde Danner’s ”skandaløse” ægtesk...Læs mere

Tur 14 - TV2 i Odense og sejlads på Odense Å

Oplev TV2 i Odense og sejlads på Odense Å med Dagn Klubben. Tur 14 - Mandag den 9. september 2019 Afgang fra Kl. 07.15 Sct. Jørgens Park Kl. 07.30 Skyttemarksvej, GHR Kl. ca. 09.45 ankommer vi til TV2 i Odense, hvor vi bliver mødt af en guide, der giver os en 2 timers spændende rundvisning på TV-stationen. Kl. 12.15 kører vi til Resta...Læs mere

Tur 15 -Åletur 1

Spis ål sammen med Dagny Klubben. Tur 15 - Tirsdag den 24. september 2019 Afgang fra Kl. 10.15 Sct. Jørgens Park Kl. 10.30 Skyttemarksvej, GHR På grund af den megen ros, Restaurant Bondestuen i Jyllinge fik efter åleturen i 2018, og da man meget gerne vil se os deroppe igen i år, besluttede vi at gentage succesen. Derfor bliver det ig...Læs mere

Tur 16 - Åletur 2

Spis ål sammen med Dagny Klubben. Tur 16 - Torsdag den 26. september 2019 Afgang fra Kl. 10.15 Sct. Jørgens Park Kl. 10.30 Skyttemarksvej, GHR. På grund af den megen ros, Restaurant Bondestuen i Jyllinge fik efter åleturen i 2018, og da man meget gerne vil se os deroppe igen i år, besluttede vi at gentage succesen. Derfor bliver det i...Læs mere

Tur 17 - Operahuset og Halloween i Tivoli

Oplev Operahuset og Halloween i Tivoli med Dagny Klubben. Tur 17 - Fredag den 11. oktober 2019 Afgang fra kl. 13.30 Sct. Jørgens Park kl. 13.45 Skyttemarksvej, GHR Når vi ankommer til Operahuset, bliver vi delt i 2 hold, der hver får en guidet rundtur på lidt over 1 time. Kl. 17.30 bliver vi kørt til Tivoli og går samlet til Restauran...Læs mere

Tur 18 - Løvfaldstur

Oplev en bustur ud i det blå sammen med Dagny Klubben. Tur 18 - Onsdag den 23. oktober 2019 Afgang fra OBS!! kl. 09.30 Kun afgang fra Sct. Jørgens Park OBS!! Vi kører ud i det blå ad de små veje til Tystrup Bavelse søerne, hvor vi får en kop kaffe ved bussen. Efter kaffepausen kører vi videre rundt om søerne til Glumsø, Herlufmagle,...Læs mere

Tur 19 - Mortens And

Dagny Klubben fejrer Mortens aften med and, risalamande og kaffe. Tur 19 - Søndag den 3. november 2019, kl. 12.00-16.00 Mortensanden skal igen i år nydes i Birkebjergparkens kantine på Otterupvej 4, og traditionen tro står Carsten Rasmussen igen for underholdningen. Efter risalamanden serveres kaffen og de hjemmebagte småkager, og så...Læs mere

Tur 20 - Jul på Kragerup Gods

Oplev Jul på Kragerup Gods med Dagny Klubben. Tur 20 - Lørdag den 9. november 2019 Afgang fra Kl. 09.00 Sct. Jørgens Park Kl. 09.15 Skyttemarksvej, GHR Når vi ankommer til Kragerup Gods, er der tid på egen hånd til at kigge på de spændende boder med alskens julesager. Kl. 12.30 kører vi til Restaurant Teestedet ved Sorø Golfklub, hvor...Læs mere

Tur 21 - Luksusweekend i Potsdam

Oplev en 3 dages busrejse på luksusweekend i Potsdam med Dagny Klubben. Tur 21 - Fredag den 29. november – søndag den 1. december 2019 Dag 1 OBS! KUN afgang fra Kvægtorvet kl. 9.00. Vi kører til Gedser og tager færgen til Rostock. Om bord får vi en lækker frokostbuffet med drikkevarer ad libitum. I Rostock bliver der tid til lidt græn...Læs mere

Tur 22 - Spillemand på en tagryg

Endagstur med Dagny Klubben til Det ny Teater hvor vi ser forestillingen Spillemand på en tagryg. Tur 22 - Søndag den 20. oktober 2019 Afgang fra Kl. 12.15 Sct. Jørgens Park Kl. 12.30 Skyttemarksvej, GHR Dagny-Klubben har fået billetter til et af musical-historiens hovedværker i en helt ny og hidtil største danske opsætning i Det Ny T...Læs mere